Pro Mahasiswa

Wednesday, October 15, 2008

Tahniah kepada Naib Cencelor baru UTHM

Setelah hampir lima bulan(bermula 1 jun 2008) kerusi Naib Cencelor Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) di pangku oleh Timbalan Naib Canselor (Akademik & Antarabangsa) UTHM, Prof. Dr. Hashim bin Saim, akhirnya teka -teki kekosongan kerusi Naib Cencelor terjawab dengan pelantikan Y. Bhg. Prof. Dato' Dr. Mohd. Noh.

Y. Bhg. Prof. Dato' Dr. Mohd. Noh dilantik sebagai Naib Canselor Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) bagi tempoh dua tahun berkuatkuasa 16 Oktober 2008. Beliau adalah Mantan Naib Canselor Universiti Malaysia Sabah (UMS).

Y. Bhg. Prof. Dato' Dr. Mohd. Noh bin Dalimin, 56 tahun, merupakan anak kelahiran Johor yang memiliki Ijazah Doktor Falsafah dari Imperial College of Science, Technology and Medicine, London dalam bidang Fizik. Beliau pernah menjadi Timbalan Naib Canselor (Hal Ehwal Pelajar) UMS pada tahun 1998 sebelum dilantik sebagai Naib Canselor UMS pada tahun 2005.

Seluruh warga kampus khususnya mahasiswa UTHM menyokong penuh akan perlantikan beliau dan berharap agar Naib Cencelor yang baru dapat meneruskan perjuangan dan pembaharuan yang di lakukan Prof. Dato' Dr. Haji Ismail bin Haji Bakar dalam menjadikan universiti ini adalah salah satu daripada IPTA yang di segani di negara kita.


 
 

0 comments: