Pro Mahasiswa

Thursday, April 2, 2009

Calon mahasiswa tawan kolej kediaman UTHM

B.Pahat, 3 Mac - Setelah selesai tempoh pengiraan undi pada hari rabu yang lepas, majoriti calon mahasiswa berjaya memenangi pilihanraya kolej kediaman (PRKK) yang pertama kali di jalankan di universiti ini. Hampir setiap majlis tertinggi di kolej kediaman berjaya di kuasai oleh calon-calon mahasiswa. Ini merupakan suatu petanda positif dalam penerimaan calon-calon mahasiswa oleh warga kampus untuk membawa idealisma mahasiswa dalam perjuangan mereka.

Dengan menguasai hampir tiga dari empat kerusi majlis tertinggi bagi setiap kolej kediaman, ini menandakan agenda mahasiswa di terima oleh masyarakat kolej dan kesinambungan dari kejayaan itu wakil mahasiswa setiap kolej akan melaksanakan tindakan bersama dalam memberi perkhidmatan kepada warga kolej kediaman masing-masing.



"Alhamdulillah kita berjaya mempertengahkan calon yang menpunyai idealisma mahasiswa dalam perjuangan mereka. Selaku ketua penaja pro mahasiswaUTHM, ingin saya tegaskan bahawa calon-calon mahasiswa bukanlah mewakili mana-mana kelab yang wujud dalam kampus ini tetapi mereka adalah sekelompok mahasiswa yang mempunyai kesedaran dalam membawa agenda mahasiswa di samping sebagai suatu medan latihan melahirkan bakal-bakal kepimpinan baru untuk universiti khasnya dan negara umumnya."

" Justeru itu, kita berharap kepada calon-calon mahasiswa yang telah berjaya agar menjadikan amanah sebagai agenda utama di samping proses pembelajaran kepimpinan akan di tingkatkan dari masa ke semasa. Oleh itu, kita berharap sekali lagi agar calon-calon mahasiswa mampu membawa lima agenda penting yang akan di jadikan asas dalam perjuangan kepimpinan baru jawatankuasa kolej kedimanan kali ini." ujar ketua penaja pro mahasiswauthm yang di temui selepas pengumuman keputusan calon.

0 comments: