Pro Mahasiswa

Friday, April 17, 2009

Nahas maut di jalan Kluang-Batu Pahat

www.bharian.com.my
Tiga beranak dalam perjalanan pulang dari kelas Tadika ketika nahas dengan bas


BATU PAHAT,16 April : Lagi nahas membabitkan bas ekspres. Kali ini seorang suri rumah dan dua anaknya rentung apabila kereta yang mereka naiki terbakar selepas dirempuh bas itu di Kilometer 16, Jalan Kluang-Batu Pahat berhampiran Kampung Parit Kaspan di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 11.50 pagi, Perodua Kancil yang dipandu suri rumah itu, Siti Kalsom Borhan, 35, dikatakan diseret bas berkenaan sejauh 10 hingga 15 meter sebelum kereta itu berpusing di tengah jalan dan terbakar.


Kemalangan yang menyayat hati itu berlaku lebih kurang 15 km dari kampus utama UTHM. Mangsa yang terkorban merupakan adik kepada salah seorang staff akademik di bawah Pusat Kajian Kemanusiaan dan Komunikasi UTHM iaitu ustaz Hj Abd Syakor Bin Borham. Warga mahasiswa mengucapkan takziah atas musibah yang melanda. Di doakan agar roh mangsa yang terkorban di tempatkan bersama roh orang-orang yang soleh.

"Seharusnya semua pihak harus mengambil iktibar dalam kemalangan ini. kami warga mahasiswa merasakan sudah tiba masanya keselamatan di sepanjang jalan Kluang-Batu Pahat di kaji semula. Hampir dikatakan setiap minggu ada sahaja kemalangan di laluan tersebut Kita tidak mahu lagi ada "korban nyawa' di jalan terbabit dan tindakan segera harus di jalankan untuk keselamatan bersama " ujar salah seorang aktivitis pro mahasiswa yang di temui selepas solat jenazah mangsa kemalangan di masjid terdekat.

0 comments: