Pro Mahasiswa

Thursday, January 1, 2009

Aspirasi bukan setakat di kampus


Sedikit memeranjatkan apabila di pihak MPPUTHM menganjurkan suatu himpunan aman dengan mendapat sepenuhnya sokongan dari HEP. Semua sedia maklum bahawa kepimpinan MPP sebelum ini dikuasai sepenuhnya oleh pihak aspirasi @ hep.Ini dibuktikan dengan cetakan ribuan risalah berkaitan himpunan aman dengan tulisanyang berwarna biru. Sudah pasti ianya di cetak di Pejabat Hal Ehwal Pelajar serta mempunyai "lesen besar" untuk edarannya tanpa memerlukan pengesahan pihak bertanggungjawab.Syabas Aspirasi kerana memudahkan himpunan aman ini berjalan.




Selain itu, terdapat sesuatu yang lebih memeranjatkan lagi apabila pihak "aspirasi" yang mungkin telah ketandusan idea di kampus UTHM telah mengalih arah untuk memperjuangkan isu Palestin. Suatu hasil brain storming yang menarik sehinggakan bena yang di pasang berkaitan isu palestin tertera perkataan aspirasi. Syabas kepada aspirasi kerana sudah bermula bertapak di Palestin dan mungkin ini merupakan kempen yang terdesak untuk menguasai kampus pada kali ini.

Apapun perancangannya, diharapkan matlamat mengumpulkan ribuan mahasiswa UTHM untuk sama-sama hadir dalam himpunan aman itu tercapai. Apa yang penting adalah himpunan itu dapat memberikan penjelasan sebenarnya berkaitan Palestin kepada warga kampus.

Selamat berhimpun...Student Power!!!

0 comments: