Pro Mahasiswa

Sunday, January 4, 2009

Aspirasikah calon aspirasi ?

Selesai sudah pengumuman calon olen TNC HEPA sebentar tadi menandakan bermulanya pertandingan dalam PRK pada kali ini. Tahniah kepada mereka yang menang tanpa bertanding hampir keseluruhan di kerusi fakulti. Tetapi agak sedikit mengejutkan apabila 16 calon dari umum di terima untuk merebut 7 kerusi yang di pertandingkan.

Persoalannya adakah wujud calon Pro-M UTHM dalam pertandingan tersebut? Menurut ketua penaja Pro-M UTHM, secara umumnya memang tiada calon yang bertanding atas kapasiti Pro-M tetapi tegasnya tidak mustahil mereka yang bertanding di bawah naungan jentera Aspirasi adalah terdiri daripada mereka yang beridealisme Pro-M dan jumlahnya memang agak ramai. Justeru itu, secara tidak langsung Aspirasi terpaksa membelanjakan sejumlah wang yang besar dalam PRK pada kali ini dan masa yang sama mereka dapat "menaja" calon-calon pro-M mahasiswa.

lampiran tentang perjalanan baget pada pendaftaran calon pada hari ini.

16 x RM50.00 = RM800.00
13 x RM50.00 = RM650.00
total = RM1450.00

Memang banyak wang yang di keluarkan oleh Aspirasi. Beruntung bertanding di bawah naungan ASpirasi. Ini belum termasuk dengan "elaun" jentera mereka..Tahniah!!!

0 comments: