Pro Mahasiswa

Thursday, January 1, 2009

Siapa sebenar penganjur demontrasi?

Setelah hampir seminggu bumi Palestin di bedil oleh rejim zionis, umat Islam khususnya di Malaysia tidak putus-putus menyatakan rasa bantahan melalui demostrasi dan penghantaran memorendum kepada pihak yang berkenaan. Di janggka akan ada lebih banyak demostrasi selepas solat jumaat esok hari. Di kampus UTHM yang sebelum ini di anggap sepi dalam menyatakan pendirian tentang isu nasional telah berusaha menganjur suatu demostrasi selepas solat jumaat Di masjid UTHM pada 2hb ini.

Penganjuran ini dapat di ketahui dengan sebaran beberapa risalah tentang perjalanan demostrasi pada esok hari yang di anjukan oleh Majlis Perwakilan Pelajar UTHM. Yang menariknya adalah risalah berkaitan demostrasi ini di edarkan di sekitar pejabat hal ehwal pelajar. Penganjuran perhimpunan ini adalah suatu yang menarik tetapi siapakah sebenarnya di sebalik penganjuran ini sehingga mendapat "lesen" dari HEP walaupun ianya bukan suatu program yang di rancang?

Risalah yang diedar tanpa cop dari pihak HEP adalah suatu yang memeranjatkan. Justeru itu penganjuran demostrasi ini adalah suatu perkara yang baik untuk menzahirkan rasa bantahan tetapi bila di perhalusi kemungkinan ada unsur kempen pilihanrayakampus dan mungkin di dukung kuat oleh calon daripada pihak HEP. Oleh itu mari kita saksikan sendiri perjalanan demostrasi pada esok hari.

0 comments: