Pro Mahasiswa

Saturday, August 1, 2009

589 wira rakyat

sumber : malaysiakini.com
11.58pm
Seramai 589 orang termasuk 44 remaja bawah umur 18 tahun dan 40 wanita ditangkap perhimpunan menentang Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di beberapa tempat di tengah Kuala Lumpur sepanjang hari ini, kata Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Polis Kuala Lumpur Datuk Ku Chin Wah

Tahniah kepada Gabungan mansuhkan ISA (ISA) di atas kejayaan menganjurkan himpunan menentang kezaliman itu.Walaupun di beritakan sekitar 589 orang di tahan, mahasiswa UTHM beranggapan mereka adalah diantara golongan yang berani menentang kezaliman secara terbuka dan merupakan wira rakyat dalam memperjuangkan kebenaran.

Penahanan mereka bukanlah di sebabkan jenayah seperti rasuah, membunuh, merompak, berkhalwat yang di lihat semakin membimbangkan tetapi penahan mereka adalah kerana keberanian berhimpun menentang suatu akta yang zalim. Kita percaya GMI telah menyiapkan barisan guaman dalam membantu membebaskan mereka yang di tahan.

Kepada mereka yang di tahan, andalah wira sebenar rakyat Malaysia. Kita percaya seluruh pimpinan yang menentang akta zalim itu beserta jutaan rakyat Malaysia sentiasa bersama anda!!!

0 comments: