Pro Mahasiswa

Sunday, December 28, 2008

Mahasiswa UTHM mengutuk sekeras-kerasnya keganasan terbaru rejim Israel.

Lembaran tahun baru hijrah 1430 di sambut dengan hujanan hampir 30 peluru berpandu yang mengorbankan sehingga 229 orang manakala lebih daripada 300 lagi cedera.Cuba kita bayangkan jika kita sendiri berada dalam situasi tersebut. Serangan dari rejim zionis Israel keatas Genting Gaza di Palestin itu adalah suatu yang mendukacitakan dan merupakan suatu tindakan yang tidak berperi kemanusiaan.

Justeru itu,mahasiswa UTHM mengutuk sekeras-sekerasnya keatas tindakan biadap Israel tersebut. “Selaku seorang mahasiswa kita haruslah ada rasa simpati dalam keadaan yg berlaku dan sama-sama mendukung untuk memnberikan keadilan dan keselamatan terhadap golongan yang tertindas”. ujar saudara Firdaus yang merupakan ketua penaja Pro Mahasiswa UTHM.

Di samping itu, kita juga seharusnya rasa tersentuh dengan kenyataan yang di keluarkan oleh seorang pegawai pertahanan entiti haram Israel yang berbunyi “Saya akan bermain muzik hari ini dan merayakan apa yang dilakukan oleh tentera udara Israil”. Sememangnya tindakan rejim Israil merupakan suatu tindakan yang melampau.

Sehubungan itu, Pro mahasiswa UTHM menggesa kepada seluruh persatuan atau kelab-kelab di kampus UTHM agar bersama-sama mengutuk sekeras-kerasnya serangan tersebut. Dan semestinya kita mengharap kepada mana-mana parti politik atau NGO khususnya di negeri Johor supaya membuat suatu himpunan aman sebagai tanda bantahan atas tindakan kejam israel tersebut.


0 comments: