Pro Mahasiswa

Friday, January 2, 2009

Pejabat HEP a.k.a markas Aspirasi

Proses pembelian borang telah tamat pada hari ini. Di anggarkan melebihi 50 unit borang telah di jual untuk mengisi kekosongan 20 kerusi yang di pertandingkan. Kemungkinan berlaku pertembungan yang hebat dalam prk kali ini. Pihak aspirasi telah berhempas pulas sehinggakan menggunakan masa-masa kecemasan ini untuk mempersiapkan proses-proses terakhir sebelum penamaan calon. Kelihatan sungguh ramai sekali "jentera" aspirasi sehinggakan mereka berjaya menguasai pejabat HEP. Tahniah!!!

Bilik mensyuarat HEP pun mereka berjaya kuasai. Memang kuat penangan aspirasi ini. Adakah wujudnya makhluk lain yang menjaganya sehinggakan kebal dari pihak HEP.
Nampaknya peraturan yang sebelum ini tidak membenar wujudnya berkumpulan adalah sekadar topeng semata-samata. Agaknya lebih baik jika peraturan itu di mansuhkan dan di harapkan pertembungan di kampus akan berjalan dengan sihat. Bukankah itu lebih demokrasi. Jika tidak pun, mansuhkan saja pilihanraya kampus dan "MPP" yang akan di pilih akan dilantik seperti perlantikan pengawas di sekolah. Baru dapat membunuh demokrasi di kampus dengan cepat dan seterusnya memandomkan lagi pelapis kepimpinan negara suatu hari nanti.


kawasan di sekitar pejabat HEP yang terletaknya "markas" aspirasi dalam mempersiapkan jentera mereka

bila di perhatikan di luar bilik tersebut, seolah-olah tiada pergerakan atau aktiviti di dalamnya.


Tapi agak-agaknya apa mantan YDP yang baru ( di lantik selepas berlaku krisis dalam MPP) buat di dalam bilik tersebut?


Nantikan sambungan drama kebobrokan pilihanraya kampus pada kali ini...

0 comments: