Pro Mahasiswa

Monday, February 23, 2009

berita dari kampus

UTHM, 24 Feb -Mungkin mahasiswa di UTHM tertanya-tanya apa dan sumbangan MPPUTHM 08/09 setakat tempoh dua bulan ini. Sebenarnya hasil perbincangan dan melihat sendiri gerak kerja MPPUTHM pada kali ini, banyak telah mereka lakukan. Di sini promahasiswa UTHM cuba menjelaskan dan menyatakan beberapa pembaharuan yang telah mereka lakukan buat setakat ini.

1. berusaha memantapkan lagi sistem pengangkutan di universiti.
2. Mendapatkan rakaian satelit Astro di setiap kolej kediaman. Di khabarkan telah mendapt kelulusan dan menunggu masa untuk pemasangan.
3. Berusaha mendapatkan bekalan akhbar harian di setiap kolej kediaman untuk memberi peluang kepada mahasiswa mengetahui isu semasa khususnya semasa menunggu van dan bas di kolej kediaman ( sedang dalam usaha).
4. Akan menganjurkan PC Fair dalam masa terdekat.

Walaupun pergerakan dan kelibat MPPUTHM 09/09 kurang memberangsangkan dalam waktu ini, tetapi banyak perkara yang telah mereka jalankan.Apa yang di harapkan adalah agar gerak kerja MPPUTHM akan lebih lancar dan di harapkan warga kampus dapat mengenali mereka dengan lebih dekat.

" untuk lebih dekat dengan warga kampus, kami mengharapkan agar MPP pada kali ini bukan sahaja bertemu dengan mahasiswa di majlis-majlis tertentu dan alangkah baiknya jika MPP yang beragama Islam dapat turun solat berjemaah di surau dan masjid berhampiran. Secara tidak langsung mereka akan berasa rapat dengan mahasiswa di samping menjadi contoh dalam pembawakan modal insan yang baik kepada warga kampus", ujar seorang penuntut tahun akhir yang di temui oleh aktivis promahasiswa UTHM.

0 comments: