Pro Mahasiswa

Saturday, February 28, 2009

Kampus : Maklumat balas jurucakap MPPUTHM09 berkaitan isu pelantikan senator.

Sebelum ini, pihak pro mahasiswa ada membangkitkan berkaitan perlantikan 6 orang calon yang tewas sebag senator.Justeru itu, pihak Pro Mahasiswa UTHM telah bertemu dengan YDP UTHM saudara Hanif beserta beberapa ahli Kabinet MPPUTHM yang lain bagi mendengar perjelasan berkaitan isu perlantikan senator pada kabinet MPP kali ini. Dalam pertemuan itu, ketua penaja Pro Mahasiswa telah menyerahkan surat berkaitan isu tersebut dan berharap agar MPPUTHM memberi perjelasan.Selang beberapa hari selas itu, pihak MPPUTHM08/09 telah memberi perjelasan melalui suratnya.

Untk maklumat warga kampus, Saudara Fadil bin Abd Hanid telah di lantik sebagai jurucakap MPPUTHM0809 dan memberikan perjelasan berkaitan isu tersebut. Pihak Pro Mahasiswa cuba mengupas sedikit berkaitan berkaitan surat maklum balas tersebut dan selebihnya mengharapkan mahasiswa sendiri untuk menilainya.

Walaubagaimanapun, kami menegaskan sendiri bahawa tidak terlintas di peringkat Pro mahasiswa UTHM untuk menjadikan suasana di kampus tidak harmoni seperti maklumat balas surat tersebut.. Kami hanya memberi ruang dan peluang kepada warga kampus berfikir dengan lebih matang dan berpendirian dengan idealisme sendiri.Kita harus sedar golongan Mahasiswa bukan sahaja menuntut di Ilmu, tetapi kita seharusnya mempunyai kesedaran dalam befikiran lebih rasioal. Kami juga tetap menyokong segala hal kebajikan di yg di bawa oleh MPPUTHM dan mengiktiraf seluruf ahli kabinet yang memenuhi kerusi dan di piph oleh mahasiswa. Cumanya kenapa perlu penambahan dan itu yg kami minta perjelasan.

Di sini ada di lampirkan sekali surat di peringkat Pro mahasiswa UTHM dan Surat Balas di peringkat MPPUTHM untuk memberi ruang kepada seluruh mahasiswa warga kampus menilai perkara ini. Kami mengharap respon dari mahasiswa atas perkara ini dan cadangan atau idea boleh di lontarkan secara langsung dalam blog ini.

0 comments: