Pro Mahasiswa

Tuesday, April 7, 2009

Penantian 10 April berkaitan isu pembinaan masjid baru UTHM




2) Perbincangan isu penempatan masjid baru, pihak MPP telah di jelaskan bahawa mesyuarat penentuan kedudukan masjid di UTHM akan ditentukan oleh fatwa negeri Johor sepenuhnya pada 10 April 2009. Pihak MPP merasakan isu ini haruslah diselesaikan melalui bidang kuasa yang sepatutnya iaitu Majlis Fatwa Negeri Johor.


Seperti yang dinyatakan dalam blog rasmi YDPUTHM0809, isu masjid yang telah di bincangkan bersama Dato' Naib Cancelor UTHM akan terjawab juga pada 10 April 2009 ini apabila Majlis Fatwa Negeri Johor akan membuat penentuan lokasi yang sesuai dalam pembinaan masjid tersebut. Justeru itu Pro Mahasiswa UTHM mengharap agar ada suatu keputusan yang positif untuk kemakmuran masyarakat kampus bersama. Di harapkan juga segala usaha yang telah di jalankan oleh pihak MPP khususnya dan kepimpinan Iqra amnya dalam memperjuangkan isu ini akan menemui hasil yang terbaik.

Sebelum ini Presiden Kelab Iqra bersama beberapa aktivis Pro Mahasiswa jiga telah turun sendiri ke Kementrian Pengajian Tinggi untuk menyelesaikan isu pembinaan masjid baru. link

Harapan dari Presiden Kelab Iqra ketika hadir ke kementrian dalam menpertengahkan isu ini.

“Apa yang saya harapkan adalah di peringkat Menteri dapat mempertimbangkan penjelasan yang kami berikan berkaitan isu ini. Saya sedaya upaya cuba memberikan hujah yg terbaik demi kesejahteraan masyarakat kampus dan masyarakat kampung sekeling berkaitan pembinaan masjid ini. Saya dengan penuh harapan mengharapkan kehadiran YB Dato' Seri Mohammad Khaled Bin Nordin pada dalam lawatan rasmi ke universiti kami pada Isnin ini akan memberi jawapan yang terbaik baik permasalahan isu ini” Presiden Iqra UTHM.

1 comments:

ape perkembangan masjid...kate 10 April...