Pro Mahasiswa

Monday, February 7, 2011

Pilihanraya Kampus UTHM sesi 2010/2011

Separuh semester kedua telahpun bermula. Semua mahasiswa-mahasiswi pasti ada harapan baru yang ingin dicapai pada semester ini. Tidak ketinggalan juga, Bumi UTHM kini sudah mula merasai bahang menantikan bakal kepimpinan baru yang akan mengemudi Majlis Perwakilan Pelajar Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (MPPUTHM) sidang 2010/2011.

Hal ini kerana, sejak 4 Febuari 2010 yang lalu, telah genap setahun pemerintahan MPPUTHM sidang 2009/2010 dan telah pun dibubarkan pada 3 Febuari 2011. Namun begitu satu notis pun tidak dikeluarkan oleh pihak Bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP) menunjukkan tarikh sebenar Pilihanraya Kampus.

Perkara yang demikian menyebabkan mahasiswa-mahasiswi baik dari Pro-Mahasiswa mahupun pengundi atas pagar masih dibelenggu dengan pertanyaan, bilakah pilihanraya kampus akan diadakan? Bukan sahaja golongan mahasiswa tetapi para pensyarah dan staf-staf yang pro kepada mahasiswa juga turut menantikan bilakah tarikh pilihanraya kampus untuk sidang kepimpinan Majlis Perwakilan Pelajar yang baru akan berlangsung.

Adakah senario yang berlaku ini masih membuatkan pihak Bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP) terus membisu dan mendiamkan diri untuk membiarkan warga kampus tertanya-tanya bilakah tarikh sebenar pilihanraya kampus?

Pro-Mahasiswa UTHM dengan berbesar hati memohon pihak HEP untuk mengumumkan tarikh pilihan raya kampus. Ia menjadi titik tolak untuk melahirkan bakal pimpinan mahasiswa yang lebih mantap untuk menerajui kepimpinan Majlis Perwakilan Pelajar.

Dari Mahasiswa Untuk Mahasiswa. Salam Perjuangan Mahasiswa.

0 comments: