Pro Mahasiswa

Thursday, February 17, 2011

Tindakan Tidak Beretika ProAspirasi

Hari penamaan calon untuk pilihanraya kampus sesi 2010/2011 telah berlangsung dan bermulalah gerak kerja untuk mempromosikan calon masing-masing. Tetapi harus ingat, jangan terlampau taksub dalam berkempen sehingga lupa batasan berkempen yang telah ditetapkan oleh pihak HEP atau pun Undang-undang Tuhan.

Baru beberapa jam waktu dibenarkan berkempen bermula, pihak ProAspirasi telah melakukan beberapa tindakan yang tidak beretika dan menunjukkan permainan kotor dari pihak mereka. ProMahasiswa mendapat aduan dari mahasiswi Kolej Kediaman Tun Dr Ismail (DTII), ade beberapa orang mahasiswa lelaki telah masuk kekawasan mahasiswi KKTDI untuk menggantung poster bagi calon utama ProApirasi. Tindakan seperti ini sangat memalukan. Adakah si penggantung bertindak tanpa arahan dari calon?.

Keduanya, ProMahasiswa mendapat aduan tali yg digantung oleh penyokong ProMahasiswa dan telah diletakkan nama calon Promahasiswa pada tali tersebut telah ditukarkan kepada poster calon ProAspirasi. Tindakan seperti ini juga menunjukkan sifat kebudak-budakan ProAspirasi.

Oleh itu nasihat dari ProMahasiswa untuk semua berkempen secara sihat. Sama-sama kita wujudkan suasana pilihanraya kampus yang sihat.

0 comments: